Zakaj Respira

Beseda Respira je glagol latinskega izvora (spirare) in pomeni – dihaj. Je lep poziv in opomin vsem nam ker prehitro radi pozabimo, kako pomembno je dihanje. Duh (spiritus) in dih sta si zelo blizu. “V jogi in drugih kulturah dih govori o duši, vzdušju, gibanju energije, počutju, kakovosti življenja, o etiki kot predihanih odločitvah, o polju zavesti in skritih močeh, minevanju, duhu časa, o trenutku in večnosti”. (Hosta). Danes sprejemamo svet vase `vdihujemo` z zaznavanjem svojih čutil, vtise sveta in življenja, ki jih predelamo v predstave, misli in spoznanja, nato delujemo v svetu `izdihujemo` in posegamo v svet s svojimi dejanji in svojim ustvarjanjem. Takšno dihanje Rudolf Steiner poimenuje nova joga.

Kako deluje

Skrbno pripravljene gibalno-dihalne prakse posameznika spodbudijo k temu, da razvije sposobnost, da tisto kar počne, včasih počne drugače. Kako in na kakšen način lahko uporabi svoje telo, da poudari čutenje, poveča občutljivost in utelešenost ter se samega sebe bolje zaveda. Izboljša sposobnost gibanja, težko in naporno postaja lahkotnejše ter prijetneje, bolj organizirano in povezano. V gibanju napreduje iz preprostega v naprednejše. Preizkuša osebne načine, s katerimi se najlažje pomiri. Ko vaje izvaja z občutkom, ne hiti in se notranje poveže s tem, kar počne, doseže sprostitev in razbremenitev uma. Bolj jasno prepozna kako je, kako se počuti in kaj se notri v njem dogaja. V pomoč pri samospoznavanju so meditacije, s katerimi ozavestimo vzorce svojega mišljenja, čutenja in hotenja. Te duševne procese lahko krepimo, kot bi krepili mišice, da naše notranje in vsakdanje življenje postaja bolj kakovostno in polno. Praksa je primerna in dostopna za vsakogar – posameznik jo prilagodi svojim zmožnostim in ji je lahko slediti.

Kako ti pomaga

Vzameš si čas zase. Se ustaviš in zadihaš – prideš bližje k sebi. Izstopiš iz vsakdanjega ritma, miselno in čustveno se doživljaš drugače, ukvarjaš se z nečim popolnoma drugim, kot so vsakdanje obveznosti in opravki. Že v prvih nekaj trenutkih je stik s samim seboj močnejši. Sproščena druženja ob gibanju potekajo v majhnih skupinah, izkušnja je pristna in vadeči mi zaupajo, da se zato lahko še bolj predajo. Delijo podobne misli in se iz tedna v teden z veseljem vračajo.

To mi veliko pomeni, saj sem takrat lahko res to, kar sem in je to zame čas,
kjer ni nobene potrebe po dokazovanju in
tekmovanju. Ne sebi in drugim.

Danica

Dobra praksa deluje še dolgo. Ko se dobro pregibamo in predihamo izboljšamo razpoloženje in počutje. Čutimo večji mir, nekaj se nas notranje globoko dotakne in spet smo tisti pravi mi.

Meditacija

Življenjske in praktične vaje so nam v pomoč pri razvoju, vzgoji in kultivaciji na ravni fizičnega, čustvenega ter mentalnega telesa. Vaje za dušo, poimenujem jih kar dušna vadnica. Učenja o pestrosti in kompleksnosti notranjega življenja ter razumevanje, kako delujemo v svojem mišljenju, čutenju in hotenju.

Dihanje

Dihanje je veliko več, kot samo vdihavanje zraka. Postane ozaveščeno početje, nega in terapija, ko svojo voljo usmerimo v dih. Ta osnovni ritem življenja je za nas glavni vir energije, priskrbi dostop do živcev, pomirja čute in čustva ter nam odpira vrata v našo notranjost.

Gibanje

V človeku naravno vznika potreba telesa po premiku, kadar se čutimo napete. Včasih rabimo narediti velik gib, drugič zadošča že mali premik v spremembi drže. Gib, ki je prijeten z užitkom ponavljamo. Želja iti v določeno smer, pa nam prinese olajšanje in sprostitev.

Vsebin ne bi kaj veliko spreminjala ali si želela, da je drugače. Zelo lepo pripraviš uvod in podaš veliko koristnih informacij za lažje razumevanje celotne prakse, katere si potem vsak posameznik lahko vključi v vsakodnevno življenje. Tvoj glas pa je tako pomirjujoč, da vse skupaj lepo poveže.

Tjaša